Køretur og besøg på Lemvig Banen d. 20. Maj

Kære alle medlemmer i Vestjysk Nimbusklub

Køretur og besøg på Lemvig Banen onsdag den 20. maj 2026. Tag endelig en ven på MC med, bare den ikke er for ny – medlemskab ser vi bort fra denne aften.

Nyt medlem i Vestjysk Nimbusklub, Steffen Lund, har inviteret os til en spændende oplevelse på Lemvig Banen, her får vi mulighed for at se det gamle Y tog og det nye El tog.

Vi starter aftenen med fælles køretur på motorcykel. Vi kører fra p-plads ved Luna kl 17.00 og kører en tur på ca. 1 time.

Vi er tilbage på Lemvig station ca. kl. 18.30. De der ikke har mulighed for at køre med på turen, er meget velkommen til at deltage fra kl. 18.30.

Aftenen vil byde på fortælling om de gamle tog og de nye tog. Det er sidste chance for at se det gamle Y tog i Lemvig, da den dagen efter bliver fragtet / kørt til Gedser, ned på Dansk Jernbanemuseet, her kan toget fremover ses.

Y toget kom til Lemvig i 1983, den er ”født” i Randers på licens, men inden toget kunne komme i drift, var den en tur over grænsen, noget med nogle toldregler, det og meget mere vil der blive fortalt om den 20.maj.

Vi får også mulighed for at se og høre om de nye Simens batteritog.

Så kom og vær med til en spændende aften.

På stationen er der mulighed for at købe pølser og brød til 50,00 kr. Vestjysk Nimbusklub giver kaffen.

For ikke medlemmer koster pølser og kaffe 75,00 kr.

Tilmelding senest søndag den 17. maj til Steen på tlf. 27 72 26 66

Af hensyn til indkøb af pølser er tilmeldingen bindende.

Vi glæder os til at se jer. 😊

This entry was posted in generelt. Bookmark the permalink.

Comments are closed.